söndag 5 augusti 2012

I form!

En sån härlig känsla har jag i kroppen nu. Jag känner mej i form, jag är fit!

De gångna veckornas korta men intensiva pass har givit resultat. Idag bröt jag av det hela med en 10 km jogg i bra tempo och det kändes skitbra! Jag knäckte den där milen på alldeles knappa timmen. Det bådar gott inför Midnattsloppet som går av stapeln 18 augusti, där har jag som mål att ta mej runt under 60 minuter.

Trots semester och sköna lata dagar med familj och en hel del god mat så står vågen still och jag mår toppen. En veckas semester kvar har jag, den kommer att spenderas på hemmaplan. Hoppas kunna njuta de sista dagarnas ledighet.

Så här ser kommande veckas träningsupplägg ut:
Söndag (idag): 10 km jogg
Måndag: Vilodag (efter 5 dagars träning)
Tisdag: "Ripped-pass"
Onsdag: 5 km jogg med lite tempo + ev "ripped-pass"
Torsdag: "Ripped-pass"
Fredag: 5 km jogg med tempo
Lördag: Vilodag
Söndag: 10 km jogg

Nu ska jag semestra vidare. Ha't gött!

Inga kommentarer: