måndag 18 maj 2009

6 dagar kvar

Ja, nu är det måndag och bara sex dagar kvar till den STOOORA dagen. Undrar hur det kommer att kännas om en vecka? Måndag igen, Viggo till skolan, Hanna härjar... Allt kommer antagligen vara precis som förut, bortsett från att det kommer att sitta en ring till på vänster ringfinger.

Jaaa, vi har då varit med om en mycket speciell dag. Först ceremonin i kyrkan och sedan festen. Det som "bara skulle vara vi", har blivit lite större. Jag är väldigt förväntansfull samtidigt som jag är nervös. Vill så gärna att allt ska vara precis sådär perfekt som jag föreställer mej... Fattar inte varför jag oroar mej, allting kommer ju att vara perfekt.

Men... Jag vet att jag kommer att bli stressad och tjata om möjligt ännu mer på min omgivning (läs: Magnus). Det är lite pyssel kvar och jag kommer liksom inte till skott...

Det är ju mycket skönare att läsa tidningen, blogga och dricka kaffe. Innan dess har det oftast promenerats också. Vips så är klockan jättemycket och Hanna ska sova, jag ska duscha och sen ska Viggo hämtas i skolan. Eftermiddagen går i ett huj och sen är det kväll och middag och rengöring av barn och läggning och med ett brak sätter jag mej sedan i soffan - och kommer inte därifrån.

Det är som att den är magnetisk!

Min energi att fixa, städa och pyssla går i vågor. Vet inte varför jag inte har den där känslan nu. På torsdag kommer mina föräldrar och sen kommer huset att fyllas med ännu fler fantastiska människor som är våra familjer och vänner. Som de engagerar sej för vår skull! Har definitivt inte koll på allt de pysslar med, men har förstått att det kommer att hända grejer... Blir alldeles varm i hjärtat och gråtfärdig. För vår skull. Wow.

Herregud, hur ska det då inte kännas på lördag.... Måååånga näsdukar får det bli! Var faan ska jag ha dem, i BH'n?

Nu MÅSTE jag ta tag i den här dagen. Först ska diskmaskinen tömmas och sen...





Kram!

Det kommer att bli en fantastisk dag och det är bara sex dagar kvar...

Inga kommentarer: