måndag 4 maj 2009

Igenkänd - knappt...

I lördags var jag och en kompis på shoppingtur och så var hon på "smink-kurs" på Makeup Store. Hon fick en sminkning och en massa bra tips av en superduktig smnkös. Hon blev så fantastiskt fin! En skönhet som blev ännu vackrare!

Jag stod bredvid och lyssnade och försökte ta till mej alla bra små tips. Införskaffade en concealer (har aldrig ägt nån sån förut...), proffsig pensel och en superduper mascara som sitter som berget och ger låååååånga fina fransar!

Idag tog jag tillfället i akt och praktiserade mina nya kunskaper och prylar. Jag grejade och penslade och suddade och piffade en lång stund. Kände mej som femton igen inför ett spännande disco... Tycker själv att resultatet blev riktigt snyggt!

När sonen kom hem tittade han på mej och frågade - "Vad är det där gröna i dina ögon?" Jag trodde han menade min ögonfärg, passade på att vara lite pedagogisk och förklarade att alla har olika färg på ögonen, han och Hanna har blå ögon, Magnus och jag har gröna osv....

"Men det där du har på ögonlocken menar jag!" Jaaa, det var ju då min fina ögonskugga som jag hade kämpat så med...

Jag frågade om han tyckte att jag var fin? "Jooo, men det är ju nästan så att man inte känner igen dej!"

Samma goding upptäckte ikväll att han har en lös tand - stora killen!

Kram!

Inga kommentarer: