måndag 25 januari 2010

En fin Award och en rolig utmaning!



 

Jag är så glad! Har fått denna Award från en gammal reseledarkomis som bloggar här: http://lindmussen.blogspot.com/. Tack Tone!

Mysig blogg, måste utforskas!

 
Fick också en utmaning, jag ska berätta sju saker om mej själv. Inte alldeles lätt, men här kommer min "lista"!

  1. Jag älskar mina barn. Viggo och Hanna är mina solstrålar! Två underbara barn som jag njuter av att vara tillsammans med! Bästa tiden på dagen är när jag kommer hem från jobbet, öppnar dörren och hör - Maaaaaammmmaaaaa!!!! Det är lycka! 
  2. Jag stortrivs med mitt jobb, har arbetat länge nu för samma företag. Jag har ett fantastiskt roligt och intressant arbete. Dessutom förgylls mina dagar med mina underbara arbetskamrater, vilket fantastiskt gäng jag jobbar med! 
  3. Jag har inlett en väldigt spännande resa. Jag har alltid varit överviktig och har gjort flera försök att gå ner i vikt för att blir "normal". Trots alla kilo som jag bär omkring på, tycker jag om min kropp, den är ju liksom jag... Men sedan årsskiftet har jag nu bestämt mej en gång för alla. Nu ska kilona bort! Jag blir inte yngre (surprise!) och jag vet att förr eller senare kommer alla extrakilon att sätta käppar i hjulen. Jag vill vara frisk många år än, så nu är det bara att ta tjuren vid hornen. Om 40 kg är jag i mål. En lång resa, men jag SKA dit!
  4. Jag saknar min familj. Jag har bott i Haninge i många år nu. Min familj har jag många mil bort, i Skövde. Det går inte en dag utan att jag saknar dem - väldigt mycket...
  5. Jag drömmer om att få sjunga, dansa och spela teater! För längesen, på mitten av 80-talet, var min stooora dröm att bli artist och skådespelare. Långt inne i mej lever den drömmen än...
  6. Jag tycker om att läsa. Har läst mängder av böcker tidigare, men de senate åren är det bara på semestern som jag har lyckats att klämma en bok eller två.
  7. Jag önskar att jag hade mer tid för mina vänner! Dagarna går väldigt fort och tiden räcker inte riktigt till. Önskar att jag hade mer tid att umgås med mina goa vänner!
Jag sänder denna utmärkelse och utmaning vidare denna mysiga blogg:

  
http://knasokalas.blogspot.com/

Kram!

Inga kommentarer: