söndag 31 januari 2010

En alldeles fantastisk lördag!

Jag älskar att laga mat.

Ikväll bjöd vi goda vänner på middag. Jag har pysslat mest hela eftermiddagen för att förbereda, fixa, piffa och dutta. Jag njuter verkligen av det!

När mina skapelser i form av ätbara ting dessutom blir både lyckade och väldigt uppskattade känner jag en STOOOOOR tillfredställelse! Som grädde på moset är allt trökigt efterjobb i form av disk redan avklarat (sänder en tacksam tanke till min älskade man som initierade detta) - köket kommer att skina lysande rent när jag tar mina lätta språng (njaaaa....) ner för trappan imorgon.

Kvällens meny bestod av följande kulinariska mästerverk:

Förrätt - smörstekt toast med philadelphiaost, rökt lax, löjrom och färskriven pepparrot, toppad med dill och citron.

Varmrätt - Fylld fläskfile med soltorkade tomater, parmaskinka, basilika och mozzarella. Tillbehör var en ruggigt god rödvinssås och klyftpotatis.

Efterrätt - Chokladfondant med vaniljglass och varma hallon. Och så kaffe förstås!

Till detta drack vi ett och annat glas gott vin.

Så himla gott var det!

Ett och annat points resulterade detta i för min del, men helt innanför ramarna av min "veckobonus". Härligt!

Imorgon är det dags att ställa sej på vågen igen. Har varit igång i fem veckor nu och på måndag öppnar F&S i Sickla. Nu jäklar blir det träning av!

Kram o gonatt!

Inga kommentarer: