lördag 9 januari 2010

Jag älskar mina barn så det gör ont!

Hade väl inte tänkt att bara blogga om vikt och mat. Måste få med detta också...

Det har varit en jobbig vecka för mitt mammahjärta. Det är egentligen konstigt, för både dottern och sonen gillar att gå till sin förskola/förskoleklass. Det har inte varit något gnäll och våra mornar är alldeles perfekta med gott om tid och lite mys tillsammans vid frukostbordet.

Det är mej det är fel på.

Jag tycker att det är pissjobbigt att lämna barnen. Jag vill ha dem hos mej. Många tårar har trillat i bilen på vägen till jobbet. Men det är inte så att jag INTE vill jobba, eller att jag INTE vill att barnen ska få gå i förskola och förskoleklass. Det är jättebra för dem, de lär sej massor och vi är så lyckligt lottade att båda ställena är så himla bra med mysig, bra och engagerad personal. Men jag saknar att vara tillsammans med dem, det är inte mycket kväll kvar när jag kommer hem. Det blir intensivmys med kramar och pussar och snos och gos och sen är det dags för sängen för barnen. Tack och lov att det finns helger!

Får ta mej i kragen och fokusera på helgerna istället, då finns ju tiden för allt det jag känner att jag missar på veckorna.

Jag läser en hel liten hög med bloggar och jag måste berätta om en underbar och speciell blogg som jag har följt ett tag. Den heter Knas och kalas och är väldigt mysig att läsa! Gå in där och läs inlägget "Konserveringsapparat" från igår. Alldeles underbart, texten fångar så mycket av det jag känner. Kärlek!

Inga kommentarer: