tisdag 5 januari 2010

Jag kör på!

Fryser som en hund (är det så man säger?). På jobbet sitter jag med tjock tröja, sjal och såna där torgvantar på mej. Som jag fryyyyyser!

Inte lätt att gå på diet...

Det funkar faktiskt bra, jag håller mej på mattan och försöker att pyssla på, istället för att sätta mej ner i soffan och inom loppet av ett par minuter vara vrålsugen på nåt att tugga på....

Nu ska jag snart gå och sova. Hoppas på en natt med hyfsat ostörd sömn, det blev inte mycket av det föregående natt. I lilla sotterns mun växer det upp tänder så det nästan knakar, tror att det är det som stör min lilla prinsessa på nätterna.

Hon har förresten börjat att sätta ihop ett par ord när hon pratar. Mannen har rapporterat om detta fantastiska framsteg och ikväll fick jag uppleva detta själv.

Vi höll på att pyssla i badrummet, på med nattblöja och pyjamas. Hanna visade på sin rumpa - "mpaaa". Sen klappade hon på mej och sa "mpaa" igen. Sen tittade hon upp på mej och sa "Mamma mpaaaa!".

Hon måste vara en extrem språkbegåvning... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det därför vi fryser, trodde det berodde på istiden utanför fönstret.... Ont i huvudet är en annan fin bonus... men vi vet ju båda att det där går snart över, framförallt när man ställer sig på vågen!

Kram syster