söndag 4 september 2011

NU är jag i mål!

En lite smått bakfull nyårsdag för ett år och åtta månader sedan tog jag ett oerhört viktig beslut. Jag bestämde mej för att förändra mitt sätt att leva. Jag är så stolt över att jag lyckades att genomföra förändringen!

Igår gick jag i mål på Tjejmilen på en kanonfin tid, jag sprang över mållinjen efter 57 minuter och 37 sekunder. Min fina lilla familj stod och hejade på mej på upploppet och jag hade också ett grymt stöd av familj och vänner via sms och Facebook både före och efter loppet. TACK!


Idag gick jag över nästa mållinje.

Det har varit en maratonlång viktresa men den gick förbannat bra! Jag gick i mål 36 kg lättare och måååånga centimeter mindre på alla håll och kanter. Ett skönt exempel på det är mitt midjemått som vid starten var 112 centimeter, idag är det bara 75 centimeter kvar.

Jag är så tacksam för allt stöd jag har fått från familj och vänner, det har betytt oerhört mycket! TACK!

Ett sånt här inlägg bara måste avslutas med en "före och efter" bild!



2 kommentarer:

Knasokalas sa...

Oj nu blev jag allt lite rörd! Kan tänka mig att du drömt om att få skriva just det här inlägget. Så häftigt, det är ju skitbra gjort. Vet inte vad som imponerar mest, 36 kg eller tjejmilen. Stort grattis!!!!

Anonym sa...

Grattis älskade syster! En superbedrift är det, både viktnedgången och tjejmilen. För några år sedan fanns det nog ingen i din närhet som skulle kunna drömma om att Åsa är sigen på en löprunda! MASSOR AV GRATTISKRAMAR TILL DEJ!!!!!!