torsdag 15 september 2011

Nån som har ätit ärtsoppa idag?

Åh, det har jag! Jösses så gott det är! Till middag käkade vi ärtsoppa och knäckemacka med ost och så ett par pannkakor (jaa, det blev bara två!) med sylt på det. Mmmmumma!

Jag hann hem för att säga hej till dottern idag, men mycket mer än så blev det inte. Hon är så trött på eftermiddagarna att hon fullständigt kraschar i soffan när hon kommer hem. En banan och några russin brukar hinnas med innan hon somnar, jag vet inte när hon åt middag senast... Fast idag tror jag nog att hon fick i sej en pannkaka eller två innan jag kom hem.

Hon har slutat sova middag på dagis och det fungerar jättebra hela dagen men när pappa hämtat hem henne så finns det inte några som helst krafter kvar. Min lilla älskade snorpa, jag hoppas att det vänder snart! De senaste nätterna har jag haft henne hos mej i sängen från sen kväll och sedan natten igenom. Tror nog att både hon och jag behöver det. Jag saknar henne så!

Sonen hinner jag träffa lite mer och vi har fått till riktigt trevliga kvällar med pianospel och läsning. Jag tror inte att han har spelat TV-spel en enda gång hittills den här veckan, det är fullt upp ändå! Det bästa av allt är att han verkar så himla glad och nöjd med tillvaron. Vi får verkligen göra något tillsammans med honom och han får välförtjänt, odelad uppmärksamhet.

Nu har ännu en vecka snart gått och jag ser fram emot helgen. Fredag är helt klart veckans bästa dag!

Imorgon och på lördag är det avkoppling med familjen som gäller och söndagen ska jag tillbringa med två goda vänner på Yasuragi Hasseludden. Det kommer att bli en bra helg!

Inga kommentarer: