onsdag 14 september 2011

Att det ska vara så svårt att vara och göra lagom!

Jag skriver inte upp vad jag äter denna vecka. Det är svårt att äta lagom då. Jag funderar väldigt mycket på varför det är så. Det som inte är nerskrivet finns inte, eller?

Jag har varit brutalt ärlig i mina matlistor på VV online och inte mörkat nåt. Visst har det funnits dagar och en och annan vecka som jag har hoppat över noterandet men det har varit planerat och då har det känts ok.

Nu ska jag vänja mej vid denna nya fas som ju ska vara typ resten av mitt liv... Men det måste väl få ta tid, jag måste ju vänja mej. Jag tror att det kommer att lugna ner sej med tiden.

Det där med tjänsteresor har alltid varit en svag punkt för mej när det gäller maten. Jag äter skitmat till middag och köper med mej nåt gott från taxfreen, en alldeles för stor chokladkaka brukar det bli... Resan till Oslo gick väl i ungefär samma spår som vanligt men jag fick till ett styrkepass på 30 minuter på hotellrummet i måndags kväll och det är jag jäkligt stolt över!

Idag blev det 30 minuters löpning på gymet. Det känns tungt att träna just nu och så har det känts sedan Tjejmilen. Jag tar det lite lugnare men vågar inte släppa helt, tänk om vanan och glädjen försvinner?! Tänk om jag tappar formen och lusten att träna?! Jag är minst sagt nojjig. Men det lär väl plana ut det också med tiden. För inte kommer jag väl att falla tillbaka i gamla mönster? Näpp! Det ska jag INTE!

Två pass har det blivit i veckan och planen är att köra ett styrkepass på fredag och ett längre löppass i helgen också.

Kommande vecka är det dags för kursledande igen på onsdag och sedan ska jag iväg med jobbet torsdag till söndag och då kommer det inte bli nåt tränat. Det lär bara bli två pass, ett styrkkepass på måndagen och ett kortare löppass på tisdagen.

Nu börjar dottern bli orolig så nu ska jag sussa med henne.

Sov gott!

Inga kommentarer: