söndag 18 september 2011

Mer Yasuragi åt folket!

Dagen idag började tidigt, väckarklockan ringde 06,15. En timme senare satt jag och två goa vänner i bilen på väg mot Yasuragi Hasseludden. Vi tillbringade några härliga timmmar på detta Japanska Spahotell, vilken höjdare!

Vi började med att klä om till Yukata och sedan var vi med på en instruktion om det japanska badet och den tvagningsritual som ska föregå badet i bassäng och de varma källorna.

Sedan gick vi till loungen satte provade nån form var "vaggfåtöljer", ja, tänk typ babysitters för vuxna... Det låter sjukt men var alldeles fantastiskt. Om vi inte hade aft en tid att passa så hade jag somnat och säkert sussat än om inte någon hade väckt mej.

Resten av förmiddagen var vi med på några aktiviteter. Vi startade med Do In som är självmassage. Efter det prövade vi Qi gong och sedan avslutade vi med lite meditation på aktiviteten "Klangresa". Nu blev det inte så mycket mediterat för in del, för jag somnade... Snacka om att vara avslappnad! Till mitt försvar så snarkades det både här och där när det var dags att plocka ihop och gå därifrån.

Till lunch åt vi en gudagod sushi och sedan var det dags för det japanska badet.

Vi var härligt mosiga och lite småtrötta när vi körde hemåt igen fram på eftermiddagen. Det har verklligen varit en fantastisk dag. Mysigt sällskap i en lugn och vilosam miljö. Vilken energikick!

Efteriddagen och kvällen har gått i ett. Nu känner jag mej ganska mör faktiskt. Bara tvättmaskinen blir klar så ska jag sova. Snart är det en ny vecka med nya utmaningar!

Jag känner mej taggad!





Inga kommentarer: