tisdag 26 augusti 2008

När sötsuget sätter in...


NU är det faan dags att ta tag i det här - igen...

När kvällen kommer så sätter det in - suget efter godis, kakor, glass... Funderar på varför. Troligtvis för att allt stannar av. Barnen (och mannen) sover, jag har lallat omkring här hela dan och börjar bli rastlös. Jag kan ju inte vika tvätt VARJE kväll bara för att få tiden att gå?!

Har knaprat på en morot och inte blev jag mindre godissugen för det. Ska gå och ta ett glas vatten...

Jooo, nu lugnade det sej lite i alla fall!

Satt för en stund sedan och kollade på Anna Skipper där hon drillade en hög med gubbar i ett dansband. Just då tänkte jag - jag kan jag också!

Sen började jag fantisera om en Nogger - guuud va gott det skulle vara!

Jag är ju på rätt väg just nu; Måndag till fredag promenerar jag i rask takt, i minst 45 minuter. Jag äter bra och regelbundet under dagarna. Jag har gått ner alla 12 gravidkilon och har tappat ytterligare något kilo till. Vågen går åt rätt håll ju!

MEN (som Tony Irwing skulle ha sagt...) - jag behöver sätta in en riktigt seriös stöt så att vågen fortsätter att visa mej lägre och lägre siffror.

Jag måste sluta med mitt kvällsfrosseri.

Fan, jag vet ju hur kul det är att känna sej lättare. Jag mår ju så bra och jag känner mej så mycket snyggare!

Jaa, bloggandet ikväll har nog fått mej att faktisk skippa den där glassen.

Ska nog gå upp och vika lite tvätt i alla fall....

Tycker nog att mina barn är de enda sötsaker jag behöver här i livet!

KRAM!



1 kommentar:

Anonym sa...

Vet Du att Du är helt underbar!
Kämpa på nu älskade syster, jag längtar efter Dej och Din härliga familj men det är ju bara några veckor kvar tills vi ses! Jag antar att Tage inte ingår i Er lilla familj, vems är han?

Kram från Din syster