söndag 27 april 2014

Ett år till

Tänk vad lite tid hemma med familjen kan göra för att tillföra lite ny energi.

"Idag är det vår familjedag" konstaterade dottern igår när vi frågade varför hon inte ville ut och leka med kompisarna. Mycket mysigare att sitta på terrassen med mamma och pappa i solen och göra just ingenting.

Lite fix och grejande blev det ändå, för att kunna koppla av och njuta av dagen idag. Åter igen soligt och varmt. Som jag älskar det!

Dessutom var det "min" dag, 41 år fyller jag. Några extra goa kramar och pussar fick jag av familjen och två efterlängtade pallar/fotstöd till solstolarna. Dessutom köpte min käre man en symaskin som jag fick redan för några veckor sedan. Jättefina presenter, verkligen!

När dottern tränade gav jag mej ut på en joggingtur. Det har varit lite si och så med orken under ganska lång tid men idag kämpade jag på i 8 kilometer. Gött! En bra bit på väg mot milen. Men jag vet inte riktigt om jag kommer att lyckas med mitt mål att ta Midnattsloppet under timmen.

Well, det är bara att kämpa vidare. Ett bra träningspass blev det i alla fall, extra skönt med tanke på att träningen veckan som gick inte alls blev som planerat.

Hoppas nu och håller alla tummar för att jag får ett minus på vågen imorgon.

Planerad träning ser ut så här:

Måndag: Styrketräning hemma
Tisdag: Spinning bokat
Onsdag: Vågar jag mej på ett pass cirkelfys kanske?!
Torsdag: Vila
Fredag: Spinning bokat
Lördag: Vila
Söndag: Jogging minst 8 km

Go kväll!


Inga kommentarer: