lördag 14 juni 2008

En dag över tiden...

Va faan gör man nu? Har gått 40 veckor och en dag med min lilla bebis i magen...

Jag är laddad nu.
Helt klar.
Allt är packat.
Allt är tvättat.
Jag är förberedd.
Påläst (mamma tycker att jag ska bli barnmorska, jag låter ju som en...).
Bebiskorgen är bäddad.
Babyskyddet till bilen står där som ett hån....

Nu har bebben hicka också... KOM UT NU!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kvällarna är jobbiga, det är ett hejdlöst liv och bökande där inne. Det gör ont. Jag vankar omkring, dansar, gungar sittandes... Hoppas inte grannarna ser mej! Och stackars mina killar...

Magen har sjunkit ner, till käna, känns det som.

Det är max två veckor kvar, men det känns som en evighet... Jag kämpar med att inse det faktum att det inte finns nån bebis som har stannat kvar i magen för evigt, de kommer faktiskt ut, förr eller senare. Ja, i mitt fall är det uppenbarligen senare...

Hoppas, HOPPAS på att det drar igång snart... Snälla, innan midsommar...

KRAM!



1 kommentar:

Anonym sa...

Vet Du vad! Bebben bara förbereder sig för sin entré. Du ska se att det blir ännu en skitgo unge att få vara stolt över! Så håll ut älskade syster snart är underverket ute och det är järnet med TVÅ barn! Ta nu hand om Dej och Dina killa därhemma!

Kramar från systeryster!