måndag 2 november 2009

Härligt höstlov!

Måndag igen, Viggo är i skolan. När han väl hade vaknat till idag så var det full fart till skolan. Det fanns nästan inte tid för en puss och kram till mamma.

Förra veckan var det höstlov. Det blev en massa roliga aktiviteter!

I måndags var vi på biblioteket. Faktiskt första gången tillsammans med Viggo. Han tyckte att det var jättekul! Vi fixade lånekort och så fick han låna med sej två böcker hem, en om Hajar och en om Insekter. Han gillar djur, vår son! Det var pyssel på biblioteket också, med gemensam ansträngning tillverkades två fladdermöss och en spindel.

I tisdags kväll åkte Viggo och jag till Heron City för att gå på bio. Vi såg Upp, en underbar film som verkligen rekommenderas! Vi skrattade mycket och tårarna rann både en och två gånger utmed mina kinder. Efter bion käkade vi en glass och kollade runt lite innan vi åkte hem igen. Fick lite ovett från sonen för att filmen faktiskt var lite väl spännande tidvis, men efter en stund kunde även han konstatera att filmen var ganska bra.

På onsdagen var det dags för öppet hus på dansskolan. Breakdance skulle provas på! In kommer två supercoola killar med stora byxor och mössa. Snacka om att jag kände mej vääääldigt gammal. De körde på för fullt med de smågrabbar som var nyfikna att testa. Viggo fick sällskap av sin kompis E. Det gjordes backspins och en massa annat i en rasande fart, jag tror att han gillade det!

På kvällen visade sonen upp sina färdigheter för oss och då var inte dottern sen att haka på hon också - en härlig syn!

Plötsligt var det torsdag och dags för mej att jobba. Det blev en kort vecka eftersom vi jobbade halvdag på fredagen. Trevligt! Denna vecka är det bokslut igen och jag känner mej ganska stressad över att hinna med allt jag vill få klart. Vill så gärnafå stenkoll på allt innan årsskiftet så att jag kan börja det nya året på ett rent och fint blad. Hoppas att jag lyckas.

När jag var på jobb tog mannen med sej barnen till vattenmuseet Aqauria och Nationalmuseum. De hade haft jättekul, framför allt på Aqaria. Det är inget stort ställe men barnen gillar det verkligen - alltid kul med fiskar! Särskilt när Viggo insåg att bron över stället där pirayorna fanns faktiskt höll och att de inte käkade upp någon.

I fredags blev det ett besök på Viggos absoluta favvoställe - Naturhistoriska Riksmuseet, eller Dinosauriemuseet, som Viggo kallar det. När de var på väg hem, plockade de upp mej på vägen. Så blev det helg!

Det har varit ganska stökigt hemma, har en sexåring som alltid har haft ett hetsigt humör, men nu har det blivit än värre. Det blir diskussioner om allt och tillslut blev jag ganska less. Tog tillfället i akt och åkte till Österhaninge begravningsplats för att tändaljus Malte och Mimmi och morfar. Det kändes bra.

Smet iväg hemifrån igår kväll också. Då blev det ett par timmar på IKEA i min ensamhet. Ganska trevligt faktiskt!

Herregud, det hände en del förra veckan! Det var mysigt att få göra saker tillsammans med Viggo, att få fokusera på honom. Det är så lätt att lillsyrran får den mesta uppmärksamheten.

Storkram till nästa gång!
Ska försöka att lägga ut lite bilder också.

Inga kommentarer: