måndag 16 november 2009

...visste att det skulle komma....

"Dil-dil-dil-dil-dil-dildooo, dildo, dildoooo..."

Har ni hör den jingeln? Den går om och om igen på radion. Har tänkt tanken om vad man skulle säga till sonen om han hakar på den och undrar vad det är för nåt.

Idag hände det. Hämtar Viggo i skolan. Hem och plockar fram mellis. Då hör jag det....

"Dil-dil-dil-dil-dil-dildooo, dildo, dildoooo..." Viggo trallar glatt på, men avbryter sej efter en stund.

"Mammaaaa, vad betyder det?"

"Det är bara nåt de sjunger", svarar jag, i hopp om att han ska släppa det hela och gå vidare.

Sen tar vi bussen till Handen och går till biblioteket och sedan vidare till centrum där vi tar en tur till leksaksaffären för att sedan avsluta med en snabbhandling i mataffären för att kunna åstadkomma nån form av middag. Låter Viggo köpa ett litet paket med Lego, allt för att han inte ska komma ihåg att sjunga mer.

Väl hemma sätter jag igång med middagen och min älskade son bygger Lego för glatta livet. Men efter en stund hör jag åter igen sonens vackra stämma...

"Dil-dil-dil-dil-dil-dildooo, dildo, dildoooo... Men mammaaaa, vad BETYDER det?!"

"Jooo, de sjunger om leksaker, för vuxna."
Aldrig fel att vara ärlig tänker jag.

"Hur leker man då?" Han är jäkligt snabb med sina motfrågor.

"Jaaaaa, jooooo, man kan leka olika saker. Precis som du leker med dina leksaker, men kan leka olika grejer, liksom."

Hej å hå... Nu sover han och jag hoppas att han får en ny låt på hjärnan imorgon!

Stor kram!

Inga kommentarer: