lördag 20 mars 2010

Ett sällsynt besök

Men så himla trevligt!

Ett älskat syskonbarn fyllde idag hela 8 år! Han är så fin och så go och blev så glad för sina presenter. Jag gick omkring (med Hanna runt halsen) och bara myste. Jag gillar verkligen min familj, de är himla goa människor allihop! Dessvärre träffas vi alldeles för sällan.

Livet är fullt med jobb och barn och måsten. Vill ha mer tid.

Vi mumsade goa våfflor med gräddfil, räkor och lök. Mmmmm GOTT!

Idag har jag äntligen sytt klart och hängt upp de nya gardinerna till köket. Tycker att det blev himla snyggt, om jag får säga det själv. Men vilken tid det har tagit! Började för några veckor sedan men kom av mej och sen har tyget bara blivit liggande. Men så idag fick jag det äntligen gjort. På köpet blev fönstren putsade också, härligt!

Skrattade för mej själv när jag ställde blommor och lampa på fönsterbrädan. Såg nämligen inredningsparet Simon och Tomas på TV härom kvällen och de berättade att man inte ska ställa saker symetriskt utan gruppera istället. Tog fasta på det. Det blev så SNYGGT! Alldeles utmärkt grupperat blev det!

Imorgon blir det träning och vägning. Spännande. Hoppas på ett liiiitet minus i alla fall...

Kommande vecka fyller maken 40 år. Planerar lite överraskningar och kalas. Min älskade gubbe är snart mellan 40 och 50. Jösses, det låter gammalt... Själv är jag ju fortfarande sprudlande ung och har lååååång tid kvar till 40. Detta intalar jag mej i alla fall.

Kram!

Inga kommentarer: