lördag 13 mars 2010

Rörig

Det är precis vad min tillvaro är just nu.

Både mannen och jag laddade för en körig vecka. Han är förkyld och halvrisig och har mycket på jobbet. Jag visste att jag till stor del denna vecka skulle arbeta ensam på min avdelning.

Veckan hann knappt börja förrän Hanna får hög feber. Det blev halva dagar på jobb för mej, sen hem och byta av mannen och ta hand om hängig och klängig liten dotter.

Ont i magen av stress har jag. Ett jäkla monster är det! Dyker upp när jag ännu en gång är övertygad om att jag är så himla balanserad och planerad så att det är slut med all må-dåligt-stress. Snacka om platt fall.

Igår vaknade jag med en begynnande förkylning, ont i huvudet och i kroppen. Är godissugen som bara den och känner mej totalt less på allt som har med nyttig och hälsosam mat att göra. Längtar efter Marabou mjöljchoklad och bearnaisesås och hamburgare. Inte nödvändigtvis allt på en gång. Bara nästan.

Skulle ha varit på en efterlängtad kickoff i helgen. Den har jag ställt in. Nästa vecka är också körig, ska bland annat hålla första utbildningen på evigheter...

Nu ligger sonen i soffan med feber.

Hej och hå.

Försöker se nåt trevlig i allt. Solen skiner. Jag får titta på melodifestivalen ikväll. Wow. Vilken höjdardag.
 
Kram...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åsa!

Det kan knappast bli värre....men snart är det vår och alla har genomlidit vinterförkylningarna och är pigga igen!
Alltså bara gott att se fram emot! Tänk på beach 2010.......

Kram söta syster!