måndag 17 maj 2010

Dagen efter en lång helg

Jag är ganska nojjig när det gäller barnen. Det är mycket tjat om att "åh, nu är hon/han nog på väg att bli förkyld, få feber" osv osv. Igår nojjade jag om att Hanna var så varig i ögonen. "Det är sömntutor" sa mannen.

När Hanna vaknade idag kunde hon inte öppna ögonen. Så vi är hemma idag. Undrar om hon hade haft mindre ögoninflammation om jag inte nojjade så mycket?

Hur som helst. Jag ska försöka njuta dagen i alla fall. Provsitter just nu nya fina soffan och det känns väldigt bra. Morgon TV är också trevligt. Kaffet är nybryggt och gott. Solen skiner.

Jobb imorgon igen, mycket att göra. Jag måste erkänna att jag känner mej ganska stressad, men det ordnar sej nog till slut.

Det blev en ganska snabbt påkommen visit hos familjen i helgen. Skönt att få träffa dem, saknar dem väldigt... Trevligt är att vi snart ses igen, bara två veckor till nästa gång!

Ställde mej på vågen imorse. Hade gått upp 0,3 kg. Jävla skit. Ska skaka av mej min godislängtan och försöka komma iväg och träna ikväll. Då känns det nog bättre.

Kram!

Inga kommentarer: