torsdag 13 maj 2010

Jag - en löpare

Det måste vara sant för det sa Matti att jag är nu - en löpare!

Har avklarat en joggingrunda idag, jag är så stolt! När jag stretchade på verandan kom vår maratonlöpande granne Matti förbi och jag kunde inte hålla tyst utan berättade vad jag precis lyckats med.

Välkommen i gänget, sa han. Du är en löpare nu! Jag tar honom mer än gärna på orden för han om nån vet ju vad han talar om, eller hur?!

Samme man gjorde mej så himla glad en dag för länge sedan. Jag var ju ute och promenderade en hel del när jag var hemma med Hanna. Vid ett tillfälle mötte jag honom och han sa i förbifarten - Vilket tempo du håller! Såna kommentarer tar jag hand om och ser till att komma håg!

En skön ledig dag är det. Mannen är ute på golfrunda, dottern sover och sonen är ute och leker. Jag funderar på att ta en dust med mina fönster i vardagsrummet.

I eftermiddag kommer en god vän hit på middag, trevligt!

Kram på er!

Inga kommentarer: