måndag 27 december 2010

Nano nano!

Var det inte så Mork i Mork & Mindy i den gamla TV-serien sa hej? Kom på det nu när jag installerade min illgröna Ipod Nano som jag fick av mannen i julklapp. Trevlig överraskning var det! Min lilla gröna vän ska få följa med till gymet imorgon och förgylla träningspasset med lite bra musik i mina öron.

Vi är på hemmaplan igen efter en alldeles jättetrevlig helg hemma. Det har varit så bra att jag blir lite blöt i ögonen när jag tänker på det och jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att få uppleva alltihop imorgon igen. Fast då skulle det nog inte bli riktigt samma sak ändå...

Vad vi har gjort? Det känns som vi fördelat tiden ganska jämt mellan att äta, sova och ligga på soffan. Innimellan så har vi fått till lite pulkaåkning och en promenad och lite prat också för den delen. Jag vet inte när jag sov över 10 timmar en natt. Jag skulle kunna göra det till en vana tror jag...

Det har helt enkelt varit kanon, allting.

Imorgon är jag ledig men sen är det ett par dagars jobb kvar innan året är slut. Det lär bli en del att göra men jag kör vidare på mitt mantra att ta allt med ett leende och hoppas på att det fungerar lika bra denna vecka som innan jul.

Angående vikten så har jag inte räknat några Power Points what so ever under nästan en vecka. Jag har inte ställt mej på vågen heller. Funderar på att göra det imorgon när jag vaknar, men jag vet inte... Faan, FAST jag har bestämt mej för att jag inte "behövde" gå ner nåt över jul så är jag nu skitnervös för hur mycket jag har gått upp. Jag har inte alls tränat som det var tänkt och det är nog det som gnager i skallen.

Det finns bara en sak att göra. Imorgon bitti är det jag som ställer mej på vågen och helt enkelt får bita i det sura äpplet. Det är inte någon som har tvingat i mej varken mat eller godis utan det är jag själv som jag gjort ett (eller, en jävla massa olika...) val och det står jag för. Så, BASTA!

Hoppas att min inneboende ängsliga och mesiga sida hörde det där.

Kram på er och god fortsättning!

Inga kommentarer: