tisdag 14 december 2010

Så gott det kan vara med mat...

Klockan är halv nio och jag har precis ätit middag. Den var efterlängtad! Gos med barn, saga och nattning avklarades först innan jag kom så långt som till maten. Idag käkade jag en kycklingsallad med fetaost, lite soltorkad tomat, sallad och pasta.

Nackdelen med att vara så hungrig som jag var, är att jag kastade i mej maten. När jag nu har ätit klart så är jag fortfarande hungrig. Jag har liksom inte hunnit bli mätt än... Det är NU som det är som allra tuffast. Det är vid dessa tillfällen (som tack och lov inte är så många) som jag gladerligen skulle leta runt i skafferiet efter nåt sött att mumsa på.

Jag tänkte att det kanske blir lite enklare att kämpa emot om jag faktiskt erkänner och skriver om att det är piss-svårt. Sen kan jag inte äta och skriva samtidigt och det är ju ännu en fördel med att blogga!

Insåg när jag satte mej för att skriva dagens inlägg att det var en hel vecka sedan sist. En händelserik helg blev det med både barnkalas och "vanligt" kalas och besök av mina föräldrar. Igår kväll var det dags för luciatåg på sonens skola, alltid lika trevligt!

När barnen hade somnat kröp jag och mannen upp i soffan och jag somnade ganska snart. Sen vaknade jag vid tretiden inatt och visste inte riktigt hur jag hade det... Jag tog mej upp i sängen och kom faktiskt ihåg att ställa väckarklockan. Men dessvärre så vaknade jag inte förrän en halvtimme efter att den hade gått igång...

En sen morgon blev det. Igen.

Trots den sena starten så tog jag mej till gymet på lunchen och joggade på löpbandet i en halvtimme. Den turen gav en härlig energi som gjorde att eftermiddagen blev riktigt effektiv. Det gillar jag.

Nu tror jag mej känna en viss mättnadskänsla så jag ska ta och avsluta här och fixa disken. Trots närheten till skafferiet...

Ta hand om er.

Kram!

Inga kommentarer: