fredag 25 februari 2011

Glädjeämnen

När jag mår som jag gör nu, krävs glädjeämnen som piggar upp tillvaron.
Min stackars hals värker som... FAAN!

När jag kom hem efter jobbet höll maken som bäst på att fixa Tacos till middag. Det är ju så gott... Jag skäms inte ett dugg för att erkänna det! Mätt och belåten satte jag mej i soffan med ett glas cognac. Kanske är det inte den mest effektiva medicinen mot just halsont, men det de starka dropparna bedövade lite i alla fall och värmde gott.

Mer värme fick jag av mina goa barn som kröp intill mej i soffan och så läste vi lite. Tv'n var avstängd en stund och det var så tyst och lugnt.

Sen blev klockan Let's Dance och jag fixade fika i form av egentillverkade semlor. Gudagott!

De små sover sen en stund tillbaka, mannen likaså. En alldeles vanlig fredag här i radhuslängan.

Ytterligare glädjeämne är de här små nykomlingarna. De flesta av dessa små underverk kom till världen på alla hjärtans dag. Först ut var Hjärtrud som påpassligt har en teckning i form av ett hjärta. Sonen fick döpa en av de små också, det blev en Sixten.

Mysan och Tage heter de stolta föräldrarna och allesammans bor hemma hos min svärmor. I söndags var vi och hälsade på dem och det dröjer nog inte länge innan vi gör ett återbesök!



 

1 kommentar:

Emma sa...

Men guud, jag dör! Va söta Viggo och Hanna är med hundvalparna :)