fredag 9 maj 2008

Ä dä pingst nu?

Min mamma frågade mej idag vad vi skulle göra i Pingst. Eh, ska man göra nåt särskilt då? Det var annorlunda tidigare när annandag pingst var helgdag, då blev det en härlig långhelg, men nu är det som vilken helg som helst.

Eller, det är det ju faktiskt inte riktigt. Jag träffade ju MANNEN i mitt liv just en Pingsthelg för nio år sedan. Det var verkligen inte vilken helg som helst. Den förändrade ju hela mitt liv!

Idag har jag varit ledig. Det blev ända en tidig morgon, för jag skulle till barnmorskan och ville inte ha Viggo med. Jag lämnade honom på dagis, kände på mej att bebisens hjärtljud skulle vara höga igen och så var det också. Jag blev kvar på MVC i en timme. Till slut var allt som det skulle och jag åkte vidare till Haninge Centrum.

Jag förärade banken ett besök för att fixa med bankfacket och så strosade jag omkring i affärerna bland alla pensionärer och alla andra som inte hade nåt bättre för sej.

Hämtade sonen och Emma efter lunch och har tillbringat resten av dagen på terrassen. Det har varit ett fantastiskt väder!

Kram!

Inga kommentarer: