torsdag 22 maj 2008

Det har varit mycket ett tag...

Jag har en livlig bebis i magen. VÄLDIGT livlig! Så livlig att jag nu under en dryg vecka har fått göra två ultrajlud och en lång rad med CTG kurvor.

Så äntligen vände det igår - nu slår bebisens hjärta lagom fort, kollade både idag och igår. Dessutom kontaterade min underbara barnmorska att huvudet är fixerat och "startklart".

Så snälla bebis - håll dej på plats i en vecka till så kan du få komma ut sen!

Dessutom - Min älskade son hade oturen att i tisdags falla från ett träd på dagis och knäckte ett nyckelben i fallet. Stackare. Han var så ynklig och han har så ont! Ändå så är han så himla go och glad och det verklar som om värkmedicinen funkar och idag är han nästan "som vanligt" igen. Imorgon är dagis stängt och han ska vara hemma med pappa.

Jag jobbar till lunch och räknar med att vara hemma till halv ett, sen är det helg! Ska under helgen ladda för en sista veckas jobb innan en låååång föräldraledighet på ett och ett halvt år... Det känns fortfarande overkligt, men så kommer det att bli!

Nu hoppas jag på att vi får det lugnt och skönt i helgen och veckan som kommer. Snart är vi en till i familjen...

Kram!

Inga kommentarer: