måndag 27 april 2009

Bit ihop eller bryt ihop?

Jaaa, det är frågan... Vår lilla goding Hanna har i två nätter varit så oroligt och ledsen. Har inte varit med om detta tidigare. Hon kanske har ont nånstans, men var?! Vad gör man? Åh, det gör ju så ONT i hjärtat!

Hon sitter i knät en liten stund, sen snor hon runt som värsta illern i sängen, ligger, sitter, ramlar, gråter, sitter, sover, gråter, kryper, snurrar, gråter.... Tills hon säckar ihop av utmattning. Inatt gick det inte att lägga henne i egna sängen, utan hon har snurrat omkring hos oss. Jag har säkert sovit en del, men det känns inte så. Kliar i ögonen...

Hoppas på att det vänder idag och att hon får tillbaka sitt lugn och sover som vanligt inatt...

Nu sover dockan i alla fall och jag ska ta tag i det som skall fixas. Ska förbereda för bak av chokladcroissanter som skall avnjutas varma med glass efter grillmiddan ikväll. Mumma!

Sen ska jag sätta mej i solen och blunda. Lite njuta måste få plats också...

Sonen var så go idag och det gick så bra att gå till skolan. Han var så stolt i morse, för han hade minsann sovit i sin säng hela natten (hade inte hjärta att berätta att pappa faktiskt fick ligga inne hos honom i både en och två timmar för att det var nån som inte kunde sova...) och varit uppe alldeles själv och druckit lite vatten. "Sen bara hoppade jag i säng och somnade om, mamma!" Min älskling!

Barnen skulle vara utemed skolan i eftermiddag, funderar på att packa mellis så att vi kan ha lite picknik i solen på vägen hem.

KRAM!

Inga kommentarer: