fredag 30 april 2010

Valborgsmässoafton...

...är det. Grabbarna tog en promenad till Valborgsmässofirandet för att köpa sockervadd. Det är hela grejen för Viggo.

Jag lyckades att inte somna bredvid Hanna när hon drack välling och nu sitter jag här och har uppdaterat min matdagbok. Lite av en skitvecka har det varit. Men jag har räknat varenda lite gnutta jag stoppat i munnen och än finns några extra points kvar till helgen.

Jag ser fram emot en helg med bara lite pyssel och fix och med mycket mys. Imorgon tar sonen med sej pappa till Globen och LG Hockey Games.

"Ska Sverige spela mot Sverige, mamma?" Han är inte speciellt sportintresserad den lille mannen, men Globen är spännande och det är Sverige och Ryssland som spelar, om det nu är någon som eventuellt ÄR lite sportintresserad...

Jag ser fram emot en eftermiddag med lilla yrvädret och sen kanske en liten stund tyst och lugn kväll innan hockeyfantasterna rasar in genom dörren igen.

På söndag flyger mannen iväg till fjärran land, dock bara för ett kort tag. Han är hemma på måndag kväll igen. Frågade sonen vad han skulle vilja hitta på då och då låg ett besök på biblioteket högt på listan. Måste komma håg att kolla om det är öppet.

Jag är som vanligt trött, fast det är väl ganska ok, det är ju fredag. Dessvärre svider en del i halsen... Får inte bli sjuk nu! Kanske skulle man nalla lite whisky för att bli av med det onda?! Låter som en bra idé!

Kram!

Inga kommentarer: