tisdag 15 juni 2010

Lite jobbigt...

...när mitt notoriska planerande störs!

Jag är lite nojjig när det gäller planering. Jag skriver listor och funderar och förbereder och fixar när det är nånting som ska hända. I detta fall är det dags för jobb i Norge ett par dagar. Jag gillar inte att flyga, men gör det ändå.

För att lugna mej själv har jag planerat och fixat hotell och kollat tågtider och buss och-gud-vet-allt. Om och om igen. Tyckte nog att jag hade koll på läget när jag gick hem från jobbet idag.

Dottern fick dricka välling i min säng ikväll. Jag låg bredvid och myste. Hon somnade. Jag också. Vaknade ett par timmar senare när jag långt bort i dimman hör att telefonen ringer.

Ooops! Vimsar upp ur sängen och konstaterar att maken också har somnat. Han läste för sonen och tyckte väl precis som jag att det var himla skönt att blunda, bara lite!

Vi som skulle handla och städa och jag skulle packa och...

Väcker maken och han drar iväg till affären. Jag försöker att klarna till i skallen och börjar plocka i ordning min väska. Ser då att jag har fått ett SMS från flygbolaget om att min flight är inställd pga strejk!

Jahaja, där fick jag för mitt planerande. Hoppas nu att jag kommer iväg, är ombokad till en senare flight.

Nu sova. Igen.

Kram!

Inga kommentarer: