måndag 16 januari 2012

Titta framåt!

Kvällen har varit en riktig skitkväll ur ätsynvinkel. Inte ens magen är glad, bara full av sånt som inte borde var där. Vad göra nu då?

Jo!
Först konstatera faktum - det här var ju inte bra.
Sen - se framåt och ta nya tag.

Imorgon är träning efter jobbet inplanerad. Jag har bestämt mej för att ge roddmaskinen en jäkla match. Ska dock välja den som man sitter vänd mot väggen och ror. Den jag körde på förra gången stod åt andra hållet och det slutade med att jag och roddmaskinen hade förflyttat oss en bra bit ut på golvet och blockerade effektivt tillgängligheten på en av styrketräningsmaskinerna i närheten. Det var inte så uppskattat av de andra hugade motionärerna men jag tyckte att det var ganska roligt faktiskt.

Igår var jag och mina nya kompisar broddarna ute och sprang. Vilket radarpar vi var! Dessvärre så uppskattar inte mitt ena knä det där med löpning just nu. Enligt google heter åkomman "löparknä" och botas med stretch. Jag satsar på det och låter mej inte nedslås. Eller jo, lite faktiskt... Jag gillar ju att springa och just nu är det inte så lämpligt att göra just det. Det är därför jag har bokat en date med roddmaskinen imorgon.

Till sist måste jag se till att göra en sak till. Jag måste ta mej en ordentlig funderare på varför jag sitter ensam i soffan en hel kväll och funderar på vad jag kan hitta på att äta. Så jäkla hemskt är det inte att få en kväll ensam. Det är ju tvärtom ganska skönt! Ändå gör jag ganska pissiga val...

En kexchoklad fick följa med mej från pressbyrån redan på vägen hem från jobbet. Sen åt jag middag när jag kom hem. Man och barn somnade och jag hamnade som sagt i soffan.

Två rostmackor med ost och lite nötter och russin senare kan jag konstatera att jag inte har sådär supermycket veckobonus kvar... Suck.

Jävlar vad jag ska ro imorgon.

1 kommentar:

Coquina sa...

Man behöver få unna sig saker ibland och duktig du är som tränar så bra =) Kika gärna in på min matblogg och tävla om skålar från Ib Laursen =)