måndag 2 juli 2012

Att träna bara för nöjes skull

Första destination imorse var gymet och en knapp timmes styrketräning. Det kändes bra! Det känns som om jag kan öka på lite vikter nu, måste våga satsa lite.

Det blev en bra dag på jobbet och fram på förmiddagen nån gång bestämde jag mej för att ta ett träningspass på kvällen också. Jag blev nyfiken på ett dans/step pass som gästspelade på gymet. ville testa nåt nytt! Sagt och gjort, efter en liten inköpsrunda på lunchen (en bra förevändning att få shoppa fina träningskläder på rea...) så var jag laddad för dagens andra gymsväng.

Det var så roligt! Jag vimsade tidvis runt den där brädan som en vilsen höna, men för att vara andra gången jag trampar upp och ner på en stepbräda så tycker jag att det gick riktigt bra. Svetten strömmade och jag blev varm av lycka. Så jäkla kul!

Nu ska jag försöka sova. Det är inte det lättaste när huset är alldels tomt. Barnens snusande andetag och makens snarkande har en lugnande effekt på mej... Jag saknar dem.

Inga kommentarer: