söndag 1 juli 2012

Solen skiner, himlen är blå...

...va' det är skont att leva då.
Högt i topp går allas humör,
och det är det som susen gör,
jajjamensan!

Eh... Övertänd, jag?! Närå, men min hjärta värker inte idag, det är glatt och lätt.

Städningen gick som planerat igår och när jag var klar gav jag mej ut på en löprunda på en ungefärlig mil. Det gick inte fort men det kändes ganska bra. När jag väl hade duschat och ätit middag så kraschlandade jag i soffan. Herregud så trött jag var, både i kropp och skalle.

Sömnen i natt har i och för sej lämnat en del övrigt att önska, men vad gör det egentligen? Jag behöver inte göra ett piss idag, kan vila så mycket jag vill.

Eftersom jag nu inte kunde sova så länge så drog jag iväg på en timmes promenad istället, dryga 7 km blev det. Vädret är strålande och den där turen var verkligen balsam för själen.

Jag har ätit frukost, druckit kaffe och läst tidningen på altanen. Det är nog där jag kommer att hålla mej idag, härligt!

Jag vägde mej idag och kunde konstatera att det på tre veckor har försvunnit nästan 4 kg. Tänk så smidigt det går om man bara följer planen. Varför är det så svårt att komma till den insikten egentligen?! Eller, ja, insikten får man ju både titt som tätt, det är väl handling och målgång som är det svåra.

Hur som helst, det känns förbannat bra i alla fall. Nu ska jag köra på ordentligt och räkna points tills på fredag, sen går jag in i "semester-läge" för ett litet tag. Träna ska jag göra, tänker mej minst fyra pass per vecka men god mat och nåt glas vin ska jag unna mej. Planen är att hålla strikt på frukost och lunch och sedan låta middagen ta lite mer plats. Tror att det kommer att funka bra, det går ju att göra bra val trots att man vill ha nåt extra gott. Målet är att stå still i vikt.

Träningsplanen för kommande vecka ser ut så här:

Söndag (idag): PW 60 min.
Måndag: Styrka ben/överkropp gym 45 min
Tisdag: Jogg/PW morgon 30-45 min
Onsdag: Styrka ben/överkropp gym 45 min
Torsdag. Löpning 60 min
Fredag: PW 60 min

Inga kommentarer: