onsdag 18 juli 2012

Chess

En gång för längedan lyssnade jag väligt mycket på musiken från "Chess", Abbagubbarnas fantastiska musikal från 80-talet.

Jag letade upp den på Spotify idag och har lyssnat på denna fantastiska musik så mycket jag någonsin har kunnat, hela dagen! GRYMT bra, fantastisk! Jag får ståpäls bara jag tänker på det. För att väga upp dessa något mossiga musikupplevelser har jag också letat fram en massa låtar med "Swedish House Mafia", jäkligt bra att träna till!

Apropå träning så kör jag på högtryck just nu. Förra veckan fick jag till mina fyra planerade pass trots semester och denna veckan har börjat strålande!

Jag har antagit en utmaning. En kompis på jobbet pratade om ett träningsprogram med Jillian Michaels, tjejen som piskar på och tränar "Biggest Loser"-deltagarna i USA. Hon har ett upplägg som hon kallar för "Ripped in 30 days", det låter väl bra?!

Det är ett träningsprogram i fyra steg, varje steg kör man i 5-6 dagar på raken, sedan en dags vila innan det är dags för nästa steg. Det är ett hyfsat intensivt styrkepass på ca 20 minuter. Jag var bra svettig när jag var klar. 

Tanken på att det är dags imorgon igen är väl inte superlockande, men nu jäklar ska vi köra så det ryker!

Jag toppade passet med en PW på 40 minuter direkt efteråt, det kändes riktigt bra. Nu är jag lagom mör i hela kroppen, hoppas att jag kommer att sova gott inatt.

Veckans träningsupplägg ser ut så här (min vecka börjar på söndagar som bekant...)

Söndag: Vila
Måndag: Styrketräning morgon, 40 minuter.
Tisdag: PW morgon, 40 minuter
Onsdag: "Ripped-träning" 20 min + PW 40 min kväll.
Torsdag: PW 40 min morgon, "Ripped-träning" 20 min kväll
Fredag: "Ripped-träning" 20 min morgon, spinning 60 min kväll.
Lördag: Ripped-träning + PW eller jogg

Det ser bra ut tycker jag! Jäklar som jag är på G!
Häng på, snacka om energiboost!






Inga kommentarer: