måndag 8 september 2014

Ett liiitet bakåthopp

Vägning idag, + 1 hekto. Inte mycket mer att orda om, bara köra på framåt.

Summeringen av föregående vecka är jag blev lite väl vild med maten till helgen men jag tror ändå att jag höll mej hyfsat inom ramen för mina points.

Träningen blev inte alls som planerat.

Spinning på tisdagen och sen ett kortare löppass igår, inget mer än så. Tidsbrist och jobb stod i vägen. Ny vecka, nya tag, bara fortsätta framåt. Hela tiden tänka att jag gör mitt bästa efter de förutsättningar jag har. Ingen ide att gräma sej över det som inte blev.

Det är helt klart lättare sagt än gjort, särskilt som jag har varit ganska ordentligt låg de senaste dagarna. Men nu känns det bättre och då är det lättare att lyfta blicken och se framåt igen.

Idag satte jag nästa stora mål och morot! Jag ska springa Tjejmilen, lördag 5 september 2015 smäller det! Målet är att slå min tid från 2011, då tog jag mej i mål på underbara 57,37! Det vore väl själva fan om jag inte ska fixa det! Det är en tuff utmaning men det SKA gå!

Så här lycklig var jag då!



Nästa närliggande viktmål är att komma under 70 kg.
"Måldatum" är 18 oktober, då ska jag iväg på en liten minisemester. Tänkte att det kan försvara lite extra shopping när jag ändå är iväg! ;)
För att fixa det, krävs det att jag tappar ca 0,3 kg per vecka.
Inget orealistiskt mål alls, nu jäklar kör vi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Go go go älskade Åsa! Pöss från Tibro