söndag 14 september 2014

Viktig dag

Idag är det val till Sveriges riksdag, landsting och kommunfullmäktige. En förbannat viktig dag. I sonens skola har man kört hardcore i samhällskunskapen. Man MÅSTE rösta annars blir det diktatur till slut. Basta.

Det ligger någonting i det även om det är ordentligt hårddraget. Följde sonens uppmaning och har idag fullgjort min demokratiska plikt.

Är lite fascinerad över att Sveriges nu tredje största parti inte har kurage nog att hyra lokal till sin valvaka med rätt namn och syfte på kontraktet. Tydligen har ägaren till lokalen stängt av strömmen när sanningen gick upp för honom. DET kallar jag kurage!

Nog om detta. Tillbaka till det vanliga innehållet i denna blogg.

Ännu en vecka har gått. Det har varit tufft. Stressen ställer till det för mej.

Maten funkar bra men kroppen protesterar. Huvudvärk, domnade händer, orolig mage, dålig sömn och tankar som snurrar oavbrutet.

Två träningspass har det blivit, indoor walking i tisdags och en lugn och väldigt skön joggingtur idag. En dryg timmes njutning i skönt tempo. Avkopplande och energigivande.

Jag tror inte på något större minus på vågen imorgon. Men jag gläder mej över att jag inte har spårat ut med maten. Det är jäklar i mej en seger i sej.

Nu hoppas jag att helgens återhämtning ger mej en bra och lugn natt så att jag startar jobbveckan på ett bra sätt.



Inga kommentarer: