onsdag 15 juli 2009

Det var ett tag sen nu....

...men vi har ju haft semester. Några bilder blir det inte, för vår kamera har pajat. Den sympatiserade med bilen, tror jag.

Vi inledde ledigheten (jaaa, jag är ju konstant "ledig" just nu, men Magnus har alltså haft semester...) med att få besök av min älskade syster med familj. Alltid lika trevligt! Vi myste, promenerade, åt och drack gott och så spelade vi kort. Texas hold'em.

Vem vann? Jo, det gjorde lilla fru Svensson! Nästan synd att vi inte spelade om pengar... ;)

När det sedan blev måndag fick vi vår hyrbil, en Kia Ceed. Helt ok faktiskt. Inte lika rymlig i bagaget som vår Ford Fonus, men vi fick med alla grejer, till slut.

Fattar inte hur mycket prylar vi packade med oss... Det hade räckt med hälften av kläderna! Gör samma misstag varje gång. Lik förbannat har jag tvättat i flera dagar sen vi kom hem. Mycket tvätt blir det...

Vi körde ner till Karlskrona för att hälsa på Magnus mormor, pappa och ytterligare en liten hög med familj. Det blev som vanligt en del pyssel och fix för att hjälpa Inga lite, men vi hann med att slappa en del också. Det var ju så fantastiskt väder! Nästan en vecka tillbringade vi i Blekinge, sen körde vi vidare till Skåne och Borstahusens camping där mina föräldrar har sin husvagn sedan mååååånga år.

Borstahusen är min barndoms somrar. Jag njuter verkligen av att komma dit. Känner mej hemma där, trots att jag inte har varit där så många gånger under de senaste åren.

Syster med familj kom också dit, med sin fina husvagn! Vill HA en sån!!!!! Får fortsätta drömma, då min man inte alls vill ha nåt sånt... Vi huserade i en övernattningsstuga på campingen, det fungerade alldeles utmärkt. Det blev några dagar med skön avkoppling och trevligt sällskap.

Det tog emot att åka hem...

Vi har kört en hel del och det har gått jättebra, Hanna verkar trivas bättre och bättre med att åka bil. Viggo är det absolut inga problem med. Han fick dessutom sitta i fram i den här bilen - vilken lycka!

Jag ser redan fram emot nästa semester, det blir ett par veckor i augusti också. Ingenting är planerat då, ganska skönt faktiskt!

Stor kram!

Inga kommentarer: