onsdag 22 juli 2009

Ibland får man ta en hel del skit...

Som idag när jag resolut ställde in utflykten till Skansen eftersom sonen satte sej helt på tvären. Ingen frukost skulle han äta och var totalt oresonlig.

Hela mammahjärtat grät, men nånstans måste gränsen gå. Lilla dottern gick fram och tillbaka mellan oss för att trösta.

Efter en lååååång stund så lugnade sonen och jag ner oss och dagen kunde fortsätta. Han var iväg och lekte med en kompis och Hanna sov.

Jag satt mest och funderade på vad jag kunde ha gjort annorlunda. Vill ju inte ha det så här, tack och lov så händer det inte speciellt ofta.

På eftermiddagen åkte vi till IKEA. Viggo lekte i lekhuset en stund och jag gick omkring och gottade mej bland alla fina saker. Det blev en hel del smått o gott i min gula kasse.

Sen tog vi den obligatoriska fikan och så var det dags för hemfärd.

Det blev succé vid matbordet senare, Hanna fick en egen skål med pasta och falukorv, en sked och en gaffel. Vilken lycka! Hon grejade och åt och var SÅ lycklig. Den lugnaste middagen så länge jag kan minnas. Härligt!

Läste Tomtebobarnen för Viggo innan han somnade. Härlig bok, vi hade det riktigt mysigt.

Trots en minst sagt stormig start på dagen, blev den på det hela taget riktigt bra.

Nu är det dags att knyta sej och ladda batterierna för en ny dag imorgon. Utan bråk, men kanske med en tur till Skansen...

Kram!

Inga kommentarer: