söndag 20 september 2009

Folkilsken

Det är jag idag. Skulle kunna komma i slagsmål med hela världen idag. Vill bara skriiiiiika och be alla att fara åt skogen! Mysigt va?! Näää inte speciellt.

Problemet stavas M E N S.

Tröstar mej med att det är över om några dagar. Dessutom har mannen varit och införskaffat lite smågodis och då känns allt MYCKET bättre! Tänk vad socker och en massa E-tillsatser kan göra!
Måste ju berätta om förra helgen och vårt mys på Häringe Slott! Stället kan rekommenderas, miljön är alldeles fantastisk!

Vi inledde dagen med att åka till Nynäshamn för att käka lite lunch. Vi satt i solen i hamnen och njöt av riktigt god mat på "Kroken". Här fikade vi tillsammans första gången, dagen efter den där festen då vi träffades...
Sen körde vi till Häringe Slott. Måste erkänna att vi var lite nervösa båda två, sist vi svängde av mot slottet, så dog ju vår bil!
Det gick bra denna gång!
Först tog vi en kaffe på uteserveringen vid poolen. Gott med en Baileys till! Sen promenerade vi runt i omgivningarna, var bland annat nere vid bryggan och kollade in bastun med havsutsikt. Vi hade ju inte alls tänkt på att det kanske hade varit läge att ta med badkläder, så nåt bastat blev det inte tyvärr.

Sen tog vi det lugnt på rummet ett par timmar. Jösses så skönt att bara ligga på sängen och blunda och dåsa lite... Rummet var ingen superupplevelse, men sängarna var riktigt bra, kuddarna var stooora och fluffiga och det var rent och fräscht. Helt ok, alltså!
Innan middan tog jag ett krafttag för att piffa till mej ordentligt så att min fine man inte skulle glömma varför han föll för just mej. Kände mej riktigt snygg!


...för att inte tala om föremålet för min kärlek - han var alldeles fantastiskt läcker!

Vi tog en drink i en av salongerna innan middan. Jag tog en mycket god caiprinoska - rekommenderas!

Matsalen var jättefin med tunga härliga, röda sammetsgardiner och vita linnedukar. Maten var också jättebra. Konceptet "Slow Food" är det som gäller här. Man lagar allt från grunden, handlar lokalt osv osv. Dessvärre hade man inte applicerat detta på servicen. Det var istället "Fast Service", vi hann knappt lägga ner besticken på tallriken förrän den plockades bort och nästa rätt serverades. Jag hade gladeligen tagit tio minuter till mellan varje rätt för att dricka lite mer vin och titta min man djupt i ögonen...

Efter middagen gick vi en trappa upp igen till baren för att dricka kaffe och lite mer Baileys. Görgött!
Sen blev det mer caiprinoska och en massa prat. Vi hade verkligen jättetrevligt!
Det blev inte så sent, kvällen avslutade vi på hotellrummet med "Dödligt vapen" på Tv'n. Eller, JAG tittade på filmen och mannen snusade och sov bredvid.
Efter en mycket god hotellfrukost drog vi hemåt för att byta om. Sen fortsatte vi vidare ut i svampskogen. Vi fyllde korgen ganska bra, gillar verkligen att plocka svamp! Dagens skörd blev ett mycket gott komplement till kvällens middag.

Sen var det dags att hämta våra goa barn. Det hade gått så bra att sova hos faster, skönt att höra!

Senare kom mina föräldrar på besök, mysigt att ha dem här några dagar. Vi tog det lugnt och gjorde inte något särskilt.

I onsdags började jag på dansskola, tro det eller ej! Det var mååååånga år sedan sist och det märktes. Men så ROLIGT det var! Alldeles mör i hela kroppen var jag efteråt, men det var det verkligen värt! Vi körde först lite aerobics-stuk, sen blev det styrka för magen och så avslutade vi med en danskombination. Längtar faktiskt tills på onsdag. Vill dansa mer!

Veckan avslutades med att jobba igen och idag har har Viggo börjat i sin dansklass igen.

Som jag nämnde inledningsvis har jag mest gått omkring och morrat idag. Konstaterar åter igen att jag har en fantastisk familj som pallar med mej - även en dag som denna.

Kram!


Inga kommentarer: