tisdag 22 september 2009

Tomgång

Går på tomgång idag. Har inte fått mycket gjort.

Har hämtat mina (ganska osexiga) terminalglasögon hos optikern och tog sen en liten tur i Handens centrum.. Dagens inköp blev, förutom glasögonen då, ett par mysbyxor till Viggo.

Sen missade jag bussen och satt och frös i väntan på nästa. Kom mej inte för att ta en extra liten "tittshopping" sväng innan nästa buss. Hanna sov gott i vagnen och jag bara satt där.

När vi kom hem så vaknade hon nästan med en gång och var på ett jäkla humör. Det var bara för lilla mamma att ta godingen i knät och peta i sej lite lunch. Hanna-Panna ville INTE ha nån mat, bara sin napp och snuttefilten. Fram till Viggos hemkomst kämpade vi på och tillslut så började det glittra lite i de vackra ögonen på min älskade lilla dotter.

Precis lagom till att vi skulle gå för att hämta Viggo så började det regna. Vid det här laget så var vi ändå på ganska skapligt humör, så det gick alldeles utmärkt att snabbt svida om till regnkläder och så travade vi iväg.

Det blev en mysig eftermiddag med mellis och någonstans ifrån fick jag energi till att plocka fram dammsugaren. Viggo ringde efter en kompis och Hanna lallade med och verkade trivas med det.

Middag blev det idag också, lyckades fixa en god korv stroganoff. Vilken bedrift!

Nu sitter jag har i soffan och det är så där härligt lugnt och tyst.

Börjar längta nu. Eller, jag har faktiskt längtat sen i onsdags. Imorgon ska jag till dansskolan igen. Så roligt det var! Så värst graciös var jag inte där framför spegeln men jag blev verkligen glad i hela kroppen! Vill ha mer, mer, MER!

Det blev en bra dag idag.

Kram!

Inga kommentarer: