lördag 25 september 2010

Det blir inte helt rätt alla gånger

Vilken dag!

Jag hade förträngt (vet egentligen inte varför, det är ju bra ju!) att jag är gift med en renoveringstok. När vi väl får ändan ur vagnen, vilket ofta tar lååååång tid, så bli mannen som förbytt. Vi var och köpte färg i förmiddags och vi hann knappt innanför dörren innan han hade tömt rummet som ska fixas och börjat riva tak och hålla på. Vilken jäkla fart det är på honom ibland! Det är ju så att jag blir trött ju...

Jag fick spackla lite och sen får jag äran att inreda rummet ifråga när väggar och tak är klara och DET gör jag med glädje!

Apropå trött, så gav jag mej ut på en joggingtur idag. Det har varit lite dåligt med det ett tag, insåg med fasa att var nästan två veckor sedan sist. Väntade mej en ganska tung och jobbig runda på grund av det och jag fick rätt. Det värkte som f-n i höfter, knän och fötter. Jag tog mej runt den tur jag hade planerat på lite drygt 6 km men det var verkligen en pina.

Jösses, har jag tappat stinget?!

Jag kom hem och beklagade mej för mannen medan jag tog av mej skorna (mina alldeles nya fina superlöparskor, ni vet!). DÅ inser jag att jag har glömt att lägga i innersulorna i skorna. De låg på golvet bredvid... Där fick jag för att jag försöker vara redig och se till att skorna ska torka ur och vädras ordentligt. Mina knän tackar mej INTE för detta just nu...

I morgon åker jag och barnen "hem" till gamla hemstaden och mina föräldrar för en vecka. Det kommer att bli en del att göra, men jag hoppas på lite avkoppling också mellan varven.

Kram!

Inga kommentarer: