torsdag 7 oktober 2010

Önskat läge

Dåligt med bloggande ett tag har det varit. Lusten har inte infunnit sej, har njutit av att läsa andras fina bloggar istället.

Veckan hemma hos mor o far kändes riktigt bra. Skönt att få hjälpa lite, det blir inte så mycket av den varan eftersom jag bor en bra bit bort. Det var mysigt att få vara tillsammans med dem och dessutom få vara lite ledig med barnen. Lite jobb blev det en eftermiddag, men det var bara roligt att kunna hjälpa arbetskompisarna som jobbade med nästa års affärsplan och att få hälsa på kollegorna som huserar i min gamla hemstad.

Viktresan tuffar på. Inför veckan jag hemma hos föräldrarna hade jag bestämt att jag inte skulle räkna några points men lägga lite krut på träning istället. Det blev fyra löprundor, helt ok! Resultatet blev ett drygt halvkilo minus. Det är jag nöjd med!

Jag har satt ett nytt litet delmål också. Till jul ska jag ha tappat 5 kilo till. Det skulle innebära att jag sen har ett halvår på mej att göra mej av med de sista 10. Va bra det kommer att kännas när jag fixar det! Resonerar som min personalchef, man ska alltid ha ett "önskat läge" att jobba mot. En bra tanke, helt klart!

Nu ska jag försöka att ta mej ur soffan och göra någon form av insats här hemma. Mannen pillar på med renoveringen men jag har varit helt slut varenda kväll den här veckan. Kanske kan det bli något gjort ikväll, jag är ju faktiskt vaken!

Ta hand om er!

Förresten - ni har väl införskaffat ett Rosa Band för att stötta kampen mot bröstcancer? Och glöm inte att klämma på tuttorna! Jaaaa, det är vad dottern kallar det som är kvar av mina bröst.

Kram!

Inga kommentarer: