onsdag 13 oktober 2010

Nervarvning och uppladdning på samma gång

Vilket drag det har varit här idag! Ungar både högt och lågt, kakbak, mellisfix, städ och ännu mer matlagning.

I förmiddags var dottern och jag ute en sväng, det skulle gungas en hel del och sen lite till. Det var bara att putta på och va glad. Sen röjde jag lite löv på tomten till tonerna av en hejdlös klagosång- Mammaaaaaa, vill gå IIIIN, fryser! Om å om å om igen....

Tyckte att den lilla var i grinigaste laget. När vi sen kom in så förstod jag varför, hennes små (well...) fötter var som isbitar! Mätte skor och fötter och insåg att tårna måste ha varit mer eller mindre dubbelvikta för att få plats. Stackars unge, klart att hon frös! Hej å hå vilken toppenförälder man är...

Ringde mannen och bad honom att införskaffa ett par nya skor så att hon inte behöver gnälla likadant på dagis imorgon. Kunde det inte finnas ett inbyggt larm i skorna? Jag hinner inte med i svängarna med allt växande!

Jag hänger inte med i allt krympande heller, för den delen. Fick snabbt rycka en varmare kappa härom morgonen när jag insåg att min bomullstrenchcoat var för tunn. Jag såg ut som en baglady, men hade inget annat att ta på mej i kappväg så det var bara att bita ihop.

Nu är ju detta himla trevliga bekymmer, men fan va dyrt det blir... Försöker vara strateg när jag köper nytt, för jag vet ju att det jag köper nu också kommer att vara för stort när jag är klar. Men det ÄR ju så roligt att handla kläder... Ett härligt litet dilemma det där!

Nu ska jag softa lite i soffan för att vakna pigg och superladdad imorgon då det är dags för jobb igen. Å dottern ska till dagis, hoppas att hon är utvilad nu efter ett par dagar hemma så att hon orkar med.

Kram!

Inga kommentarer: