lördag 30 oktober 2010

Ensam

Helt solokvist sitter jag här. Barnen sover och jag tror bestämt att mannen gör det samma. Jaha, mysig lördagskväll i soffan skulle det bli. Ganska mysigt är det i och för sej, men jag hade inte räknat med att få mysa själv...

Idag har vi städat. Mannen pysslade ute och jag inne. Sen skickade jag man och barn till Ica Maxi och jag själv drog iväg på en joggingtur. Det var verkligen skönt att komma ut lite och jag måste erkänna att jag är ganska såld på det där med att jogga. Önskar att jag hade mer tid.

Vi har käkat en kanongod middag, entrecôte och rotsaker i ugn, morötter, palsternacka, lök och rödbetor. Och så lite bearnaise på det. Mmmmmm, så GOTT det var!

Vi spelade lite spel och sen kollade vi på "Så mycket bättre", eller jag kollade i alla fall. Barnen var mer intresserade av lördagsgodiset som stod på bordet och mannen hade nog heller kollat på CSI eller nåt.

Och så försvann de en trappa upp allihop och  nu sitter jag här och funderar på att gå och sova jag också.

Imorgon ska mannen spela golf och jag tänkte ta barnen till ett friluftsområde i närheten för att leka och fika. Hoppas på hyfsat väder imorgon...

Kram på er!

Inga kommentarer: