onsdag 13 oktober 2010

Min bästa tid är nu

Idag börjar en himla trevlig tid! Jag ska från och med nu fram till sommaren (om vi nu har räknat rätt på dagarna...) vara föräldraledig med dottern varje onsdag. Härligt! Visst funderar jag på hur det ska gå med jobbet, mina arbetsuppgifter verkar inte vilja minska bara för att jag kommer att jobba mindre. Men det ordnar sej, det är jag helt övertygad om. Det känns som en fantastisk lyx att få tillbringa lite mer tid med barnen.

I eftermiddag kommer sonen hem direkt när skolan slutar och tar med sej mysig kompis. Sen kommer ett gosigt syskonbarn när hennes skola slutar. Huset fullt av barn, gillar!

Ska försöka mej på en promenad idag och sen blir det nog lite städ och kanske lite muffinstillverkning till eftermiddagsfika...

Statusen på dotter verkar vara riktigt bra! Vilodagen igår gjorde nog susen! Jag är lite förkyld men känner mej helt ok, skönt att inte halsen bråkar längre. Det är nog nåt av det värsta jag vet.

Kram!

Inga kommentarer: