söndag 31 oktober 2010

Vintertid

Jag blir lite melankolisk när jag hör ordet vintertid. För mej är det mörker och kyla och en lång väntan på våren. Ljusglimtarna under vintern är för få tycker jag. Den toppar vid jul och när vi har snö, men resten kan kvitta.

Som idag, det är blött och grått och nästan 10 grader varmt. Mannen åkte lycklig iväg till golfbanan men jag drar mej för att gå ut... Ska trots denna illvilja plocka ihop en liten picknick och ta med barnen ut en sväng. SEN kan vi ligga i soffan och götta oss!

I eftermiddag ska jag göra kalops och äpplepaj så svärmor blir glad och nöjd. Hon ska hjälpa oss och vara barnvakt här imorgon när dagis är stängt och så är det ju höstlov på skolan.

Själv åker jag till Oslo imorgon eftermiddag, ska hålla en utbildning där på tisdag. Det är sista resan dit för i år, ganska skönt faktiskt!

Åh, jag vägde mej här imorse och jag hade gått ner 0,7 kg! Jag blev ärligt talat överraskad, för denna vecka var jag helt och fullt inställd på att vågen skulle visa plus. Inte för att jag har ätit för mycket, men det har blivit lite för lite träning och så har jag kännt mej ganska svullen. Det kändes lite extra roligt när jag faktiskt hade lättat lite trots detta!

Ha en bra dag, kram!

Inga kommentarer: