fredag 25 november 2011

Livet med en pinne i handen

Fredagskväll.

Arbetsveckan har rusat fram i ett tempo som får en F1 bil att framstå som en saggig EPA-traktor med en sån där LGF-skylt i bak. När klockan idag slog "dags-att-gå-hem-från jobbet" och arbetskompisarna sa hejdå, blev jag blöt i ögonen och ville helst bara bryta ihop. Det var ett par saker som hängde i luften och gjorde mej oerhört stressad.

Men bara en kvart senare kunde jag med lättat hjärta gå samma väg som kollegorna och ta mej hemåt. Jösses så skönt! Jag gillar verkligen fredagskänslan, den nalkande helgen känns så oändligt lång.

Efter en god middag och lite planering av kommande vecka så var det så dags för kvällen höjdpunkt, premiären av "På Spåret" och sen "Skavlan". Vilka höjdare! Till detta njöt jag en god whisky, nåt jag gör alldeles för sällan. Fick en mild fin en serverad av mannen, vet inte vad det var för sort men gott var det i alla fall!

Jag njöt i fulla drag, dottern och mannen somnade och sonen frågade skeptiskt vad det är jag gillar med såna där pratprogram...

Nu har den trötta delen av familjen tagit sej upp till sovavdelningen och jag fnittrar generat åt dårarna i "Modern Family". Vilken underbar serie det är!

Nu är det helg. Hoppas att du som läser det här får en riktig fin sån!

Inga kommentarer: