måndag 24 november 2008

Second hand...

Under den gångna helgen gjorde jag mitt bästa för att sälja urvuxna barnkläder på klädmarknaden som Fredsduvans föräldraförening anordnade. Det blev väl inte så himla mycket sålt, men jag tror att jag gjorde ett bättre resultat än många andra... Ska nu ta kontakt med en jättefin secondhandbutik för barn i Nacka som heter Mollamaia. Hoppas att jag kan lämna in kläderna där.
Jag fyndade en del själv till lilltösen. Till Viggo fanns det inte nånting mer än ett par vantar, tyvärr.
För dryga 300:- fick jag en tomteklänning, ett par lädertossor, vantar, ett set med plyschklänning i brunt med tillhörande body, en omlottklänning i grönt, en täckväst i jeanstyg, en PoP overall i rött, tunika och tights i vinrött och en manchesterklänning i naturvitt. Det kallar jag fynd!
Måste nu visa vad Hanna hade på sej idag- kusin Emmas alldeles fantastiskt söta hängslebyxor, anno 1988? Det kallar jag återanvändning!


Kram!


Inga kommentarer: