söndag 15 maj 2011

Min hare och jag

Jag gjorde ett grymt löppass tidigare idag. 10 km på 54 minuter...

JÖSSES!

Jag är så glad och stolt och alldeles till mej över detta faktum att JAG SPRINGER MILEN PÅ UNDER EN TIMME!

Receptet till denna framgång stavas H A R E. Draghjälp helt enkelt! Dagens hare heter Dennis och det är en go kompis som jag hoppas vill hänga med fler gånger.

Det började igår kväll när haren med familj hade bjudit in oss på middag. Det pratades mycket träning och på nåt sätt bestämdes det att vi idag kl 11 skulle ta milen tillsammans. Nu intogs det en hel del alkoholhaltiga drycker hos den manliga delen av sällskapet under kvällen och när klockan idag närmade sej det magiska klockslaget (och regnet föll utanför fönstret) så trodde jag nog att han skulle banga, men nej då! Och det blev ju en superbra runda, han fick ta det lite lugnt (och förhoppningsvis bli av med lite av baksmällan) och jag fick min välbehövliga draghjälp. Det är verkligen roligt med sällskap och det går uppenbarligen väldigt mycket snabbare!

Vågen visade på ett litet minus och de två hektona innebär att jag nu har gått ner 35 kg. ´Det är uktansvärt segt nu, jag har i princip stått still i vikt sedan i mars. Det jag glädjer mej åt är att jag ändå minskar i måtten, det är inte mycket men det är nån centimeter här och där i alla fall.

Inga kommentarer: