måndag 5 mars 2012

Valkar i händerna

Det får man av sitta och harva på en roddmaskin. Trökigt som bara den men jag tror (och hoppas att jag har rätt!) att det är bra träning som stärker bålen och förbättrar flåset lite.

Det var mycket folk på gymet så jag hoppade crosstrainern som jag hade tänkt att följa upp rodden med och körde lite armövningar istället och en ordentlig stretch.

Imorgon ska jag inte iväg förrän dramåt förmiddagen så det blir en PW/Jogg på en timme när jag lämnat barnen i skolan.

Jag ser fram emot morgondagen med lite bävan faktiskt. Jag ska fotograferas för ett tidningsomslag! Hmmm, instruktionerna från förra gången jag fotograferades ringer fortfarande i öronen;
"Le! Nej, inte med munnen, med ögonen!"

Är inte nåt bra på det där... Hoppas på en tålmodig och förbannat skicklig fotograf!

Innan träningen tog jag en sväng förbi min goa frisör Annelie som fixade till frillan lite och nu har jag fixat lite färg på tånaglarna och rakat mej på alla tänkbara ställen. Jag är redo!

Dottern och jag har varit hemma idag. På vägen hem från mina gamla hemtrakter så mådde den lilla damen lite illa om man säger så. Inga mer detaljer ger jag...

Vi tog det säkra före det osäkra och höll henne hemma idag men jag är så säker jag kan vara på att det var åksjuka som orsakade det där illamåendet. Hon var pigg direkt efter incidenten och idag har hon kört på som vanligt och ätit riktigt bra. Måste fixa åksjuketabletter till den där lilla damen, sånt där är inte speciellt trevligt för någon av oss...

Vi har tagit det ganska lugnt. Vi har pysslat, lekt, kollat på TV och fått undan all tvätt som fyllde tvättkorgen. Lite träning fick jag till imorse också, då blev det ett litet styrkepass med rygg och magövningar. Lilltjejen körde på hon också med en massa dans och hopp, särskilt när hon fick köra sin egen spellista på Spotify!

Hur många gånger kan man vilja lyssna på "Jag är en gummibjörn" och "Cara mia" egentligen?!









Inga kommentarer: