tisdag 11 augusti 2009

Att det kan vända så fort...

Har haft ett par dagar med uruselt humör. Stackars min familj.

Vet egentligen inte vad som är felet mer än att jag inte har haft ett uns tålamod varken med man eller barn...

Igår var vi på Grönan och hade (trots mitt fläckvis kassa humör) en riktigt trevlig dag. Synd bara att vi fick sitta i kö i över en timme på Strandvägen på vägen hem...

Idag när jag vaknade kände jag mej fortfarande som en vassare variant av "Häxan Surtant".

Mannen fattade läget och tog helt enkelt saken i egna händer och begav sej till Rudan med barnen. De drog vid halvelva och kom inte hem förrän klockan tre. Jag fixade med matsäck, så att de inte behövde svälta.

Jag fick mååånga timmar alldeles för mej själv. Så himla skönt var det! Jag låg i soffan på altanen och läste och sov och bara blundade och njöt. Lite lunch fick jag också i mej och sen kom Lena förbi en sväng också.

Det blev en riktigt härlig energisamlare. När de kom hem var jag definitivt på bättre humör!

I eftermiddags begav vi oss till IKEA för lite kompletterande gardinköp till Hannas rum och byte av en bubblig stekpanna. Fick även med mej lite tyg till ett kuddfodral för att piffa vår fina altan ytterligare!

Nu är gardinerna fixade och kuddfodralet klart.

Jag mår bra och är tillfreds och glad igen. Det går upp och det går ner, det är värre än värsta bergochdalbanan på Grönan ibland... Sån är jag.

Dramaqueen is my middle name...

Lovar mej själv att vara den där goa och glada frun och mamman imorgon. Kanske ska jag satsa lite extra av det redan ikväll på min älskade man. Det är han värd!

Kram!

Inga kommentarer: