måndag 19 juli 2010

Semester-rapport!

Nu har jag nog fattat att det faktiskt är semester.

Vi har varit iväg några dagar och gjort Göteborg, det blev både Göteborgs-hjulet, Paddan och en heldag på Liseberg. Vi bodde bra på First Hotel G vid centralstationen. Allt var så där genuint jättemysigt, hela familjen stortrivdes!

För att det hela inte ska låta så förbaskat sockersött får jag vara ärlig och tillägga att Hanna INTE gillar att varken åka "pariserhjul" i glasgondol eller hiss med glasväggar. Så där krävs det kanske inte någon repris direkt...

Viggo fann paradiset på jorden på Liseberg och åkte både Balder och Lisebergsbanan och var HELT lyrisk efteråt! Barnen var totalt speedade på kvällen medan de stackars föräldrarna gnällde över ömma fötter och trötta ryggar. Till slut fick vi i alla fall sova gott och vila lite...

Efter två dagar skulle vi åka hem men hamnade hos min syster istället - himla trevligt! Lyckades dessutom få komma med på ett pool-party hos deras vänner. Stor härlig pool med varmt och gott vatten - över 30 grader - DET gillar jag, hade kunnat bada hur länge som helst!

Väl på hemmaplan igen igår och idag har vi varit och badat hela dagen. Efter middag och strykning så smet jag ut på en joggingtur. Så himla skönt, det är så sockersug ska stävjas!

 Imorgon ska vi göra ett efterlängtat återbesök på Kolmården, dags att å och sussa lite tror jag. Kram!

Inga kommentarer: